Bu Aralar Moda: Etiket ve Ambalaj


Ticari matbaacılığın dijital ile cebelleşmesinin ve muhtemel ve yakın pasta paylaşımının hızla sürdüğü son yıllarda etiket ve ambalaj da aldı başını yürüdü. Niçin derseniz, tıpkı bundan on yıl önce dijital baskı ticari ofset için ne büyüklükte bir potansiyel rakip ise bugün de etiket ve ambalaj için öyle. Yani korkulacak bir şey yok. Dijital cici, dijital kardeş, dijital yardımcı vs. Ancak gelişmeleri görmezden gelmemek gerek. Dijital etiket ve ambalaj baskısı hızla büyüyor. Özellikle inkjet baskı teknolojisinin bu konudaki katkılarını göz ardı etmemeli. Her neyse şimdi konumuz Dijital vs Konvansiyonel değil.

2017'nin geçen altı ayına baktığımızda pazara sunulan yenilikler, Türkiye de dahil olmak üzere tüm önemli yatırımlar ve teknolojik geliştirmeler hep etiket ve ambalaj tarafından geliyor. Sebep basit değil mi? Tüketim neredeyse, arz da orada...

Ambalaj ve etiketlerin tüketicinin ilgisini çekmek için çeşitlendirilmiş, renklendirilmiş, kişiselleştirilmiş bölgeselleştirilmiş... ve daha bir çok şeyleştirilmiş ürünler için çeşitlendirilmesi, baskı kalite beklentisinin yükseltilmesi endüstriyi de büyütüyor ister istemez.

Bu yıl interpack fuarı vardı mesela. Türkiye olarak en çok katılımcı veren ülkelerin başında geliyorduk. Ambalaja yönelik o kadar çok yenilik vardı ki... (dijital başta olmak üzere tabii) Tam üç
sonra da Labelexpo Europe var.


İki yılda bir tekrarlanan bu fuar özellikle Türk etiket baskı ve dönüştürücüsünün en çok ilgi gösterdiği platform. 2013'e kadar flekso, letterpress, offset üçgeninde turlayan etkinlikten artık letterpress oyun dışı oluyor ve yerini dijitale bırakıyor. Her hal-u kârda bu yıl etiket talebine paralel olarak yatırımlar da gelecektir, tıpkı interpack'te esnek ambalaja gelen yatırım talebi gibi.

Türkiye'de yapılan en büyük fuarlar kapsamında (50bini geçen ziyaretçi sayısını yakalayan fuar en büyük fuarlar kapsamına giriyormuş, ASD Başkanı Sayın Zeki Sarıbekir'in açıklaması) her sene ısrarla ve başarısını belki tekrarlayarak belki de zorlayarak gelişen Packaging Eurasia, eski adıyla İstanbul yeni adıyla Avrasya Ambalaj Fuarı da Ekim'de sahne alacak. Üstelik kendisinden hemen önce yapılacak olan Printtek 2017 fuarına rağmen yine de PackPrint salonu da dahil olmak üzere...

Bu yıl ambalaj ve etiketi epeyce konuştuk. Kalan 6 ay boyunca da konuşmaya devam edeceğiz. 

Ancak popüler kültüre düşkünlüğümüz yine bizi popüler teknoloji dijitalin etrafında dolandırmak isteyecektir. Olsun dolanalım. Bazı copy paste gazetecileri de flaş flaş flaş yazsınlar. Biz biraz daha gerçekci ve piyasa taleplerine uygun adım hem nalına hem mıhına darbı meseline uygun olarak matbaacımız ne istiyorsa onu takip edeceğiz.

Sahi hala Landa'yı soran var mı? Bir de en kısa zamanda şu dijital mi hibrid mi konusuna değinmek üzere, iyi tatiller



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ben Senin Cemaziyelevvelini Bilirim

CROWN, Expands Use of Inspection Systems from AVT

Bu Sonbahar…