CCL-Korsini Ortaklığı Üretime Geçti
Temelleri 8 Temmuz 2015 tarihinde atılan CCL-Korsini
ortaklığı, 14 Haziran 2017’de meyvelerini verdi ve iki firmanın CEO’larının
yaptığı açılışla Collierville’de kapılarını açtı. Amerika Birleşik Devletleri’nin
Tennesse eyaletinde, 8 bin m2 kapalı alan ile devreye giren yeni
fabrika, IML (kalıp içi etiket) üretimine başladı.
1951 yılında kurulmuş olan CCL Industries
Inc, 19 bin çalışanı ve Kuzey Amerika, Latin Amerika, Avrupa, Asya, Avustralya
ve Afrika’daki 153 fabrikasıyla dünyanın en büyük kendinden yapışkanlı ve giydirilmiş
ambalaj etiket üreticisi.
1902 yılında İtalyan Corsini ailesi
tarafından kurulmuş olan Korsini ise, 1998’de diğer işlerinin yanında
Türkiye’de ilk IML etiket üretimini başlattı. 2004 yılında Türkiye’nin Ambalaj
devi Korozo ile yaptığı ortaklık ile tüm üretimini IML etikete çevirdi. Şu anda
Türkiye’de 2, İtalya’da 1 ve Amerika Birleşik Devletleri’nde 1 fabrikasıyla
dünyada IML etiket üretiminde kapasite olarak ikinci, ürün çeşitliliği konusunda
birinci duruma geldi.
Stratejisini her bölgenin en büyükleri ile
çalışmak olarak belirleyen Korsini, 2012 yılında Ege Serbest Bölge’de açtığı
fabrikası ile dünyanın her yerine mal sevk etmekte. Amerika Birleşik
Devletleri’nde kurulan yeni fabrikanın devreye girmesi ile Amerika ve Kanada
pazarına yerinde üretim yaparak Türkiye’den diğer ülkelere yaptığı ihracatını
çok daha yükseğe taşımayı hedefledi. Korsini’den yapılan açıklamada şu
açıklamaya yer verildi:
Kısa vadede 50 milyon euro ihracat hedefi
“Dünyada global markaların büyük tedarikçisi
konumuna ulaşmak için üretim tesisleri olan bölgelere yatırım yapmak, ambalaj
sektöründe büyümek için kaçınılmaz bir koşul olmuştur. Bu nedenle özellikle
deniz aşırı ülkelerdeki büyük alıcılara yeterli servis verebilmek adına Amerika
Birleşik Devletleri’nden başlayıp sırası ile Güney Amerika ve Asya pasifik
bölgelerinde uydu fabrikalar oluşturmak Korsini’nin ana stratejisidir. Bu
kararın ilk halkası olarak ABD’de devreye giren fabrika, 25 milyon USD’lik bir yatırımla gerçekleşmiş olacaktır.
Bu stratejimiz ile yapılmış ve hedeflenmiş
diğer bölge yatırımları, Türkiye’deki ana üretim üssünü daha da
güçlendirecek ve Korsini’nin 28 milyon
Euroluk ihracatı çok kısa vadede 50 milyon Euro seviyesine çıkacak.”
Amerikan basınında yer alan haberleriyle de
oldukça ses getiren CCL-Korsini’ye başarılar diliyoruz.
#IMLlabel #IML #Korsini #CCLindustries #CCLkorsini #Amerika #Etiket #Yatirim


Yorumlar
Yorum Gönder