Dijital Ambalaj Sayesinde Yeni Bir Kutup Olma İmkanı
Dijital Ambalaj Sayesinde Yeni Bir Kutup Olma İmkanı
Pazarlama sloganları üretmek kolaydır ama teknoloji de önemlidir
Geert Fransen, Product Manager CHILI Publish
Dijital devrim, pazarlama oyununun
kurallarını yeniden yazdı. Ambalaj endüstrisi büyük verilerin önemini ve bu
bilgiler sayesinde nasıl para kazanılacağını farketmiş olsa da, bu trendleri
farklı boyutlardaki ve tiplerdeki müşterilere uygulamada başarısız oldu.
Bu teknik rapor, bu yanlışı ortadan
kaldırmayı umuyor. Dijital ambalajlamaya geçiş yapmayı düşünen tedarikçi ve
müşterilere önündeki seçenekleri değerlendirmelerinde yardımcı olacak teknik
bilgi sunuyor ve dijitalin sadece kişiselleştirme yöntemlerinden çok daha
fazlası olduğunu gösteriyor. Teknoloji artık pazarlama eğilimlerine yetişebiliyor:
şimdi sıra ambalaj matbaacıları ve müşterilerinde. Artık onların da yenilikçi
olma ve para kazanma zamanı geldi.
1. Pazarlama ve Kutup Meydana Getirme
Tüketici davranışı, kalite için fiyat
anlayışından geçici davranışlara dönüşmeye başladı.Birçok tüketici, fiyat ve
kalite ne olursa olsun, anında memnuniyeti tercih etmekte. Bir markayı artık
"anın markası" olmadığında terk etmekte de çok hızlılar. Bu da
markaların sadakat ve tüketicilerle uzun vadeli bir ilişki kurmalarını
zorlaştırıyor. Dijital devrim, bizi (bazılarımızı) şımarık, bencil anlık
bağımlılara dönüştürdü. Bilgi ve hizmetler evrensel olarak erişilebilir, acil
ve kişisel olmalıdır. Küvette rahatlarken çevrimiçi şeyler almaya alıştık.
Ayrıca, bizi ilgilendiren şeyleri aramayı bile istemiyoruz- çevrimiçi
perakendecilerin arama veya satın alma modellerimize dayanarak sevebileceğimiz
ürünleri veya markaları önermelerini bekliyoruz. En sevdiğimiz kahveyi satan
bir mağazanın tam karşısındayken,konum belirleyicidüzgün çalışmadığında hayal
kırıklığına uğrarız.
Pazarlama, tamamen müşteriyi kendine âşık edebilmekmektir. Dijital
pazarlamanın yükselişi, markanın müşterileriyle ilişki durumunu "beş
yıldır mutlu bir şekilde evli" den "karmaşık" a çevirdi. Şimdiye
kadar doğrusunu yaptığın için hala yanındalar- ama diğer markaların pazarlaması
Tinder oyununu oynuyor ve ortadaki potansiyeli kolayca yakalayabiliyorlar.
Markaların tek yapacakları müşterilerini
ellerinde tutmaya çalışmak. Böylece temele dönüyorlar- birebir pazarlama:
kendilerini özel hissettiriyorlar. İlk önce ambalaj sektörünün benimsediği bir
trend, kısa süre sonra diğer sektörlere de geçecek. Başlangıçta, ambalaj sadece
malların korunması ile ilgiliydi. Ancak, yıllar geçtikçe, ürün
karakteristikleri, marka değerleri, promosyonlar ve çok daha fazlasını içeren
bir iletişim gemisine dönüştü. Ve tüm satın alma kararlarının yaklaşık yüzde
70'inin satış anındaki ani olarak yapıldığı göz önüne alındığında, matbaacılar ve
markalar, satışları artırmak için ambalajlarını optimize etmelidir.
Nasıl?
Dijital ambalaj kişiselleştirmenin
ötesinde bir şey. Özelleştirme, bölgeselleştirme ve bireyselleştirmeyi düşünün.
Pazarlama stratejinizin merkezileştirilmesi ve optimizasyonu sizin ödülünüz
olacaktır.
.................................................................................................................................................
Teknoloji
Geçmişi
Dijital
baskı, geleneksel baskı teknolojisini bozan birçok kısıtlamayı ortadan
kaldırdı. Matbaacılar işleri hızlı ve kolay bir şekilde değiştirirken, geleneksel
matbaalar daha katı olmaya meyillidir. Her şeyden önce, dijital baskı yeni
fırsatlar medyana getiriyor.
Sonuç
olarak, teknoloji birçok şekilde ortaya çıkıyor. Doğru teknolojiyi seçmek
kişisel baskı tercihlerine bağlı: Miktar, kalite, fiyat. Belirli bir miktarda
belli bir kalite belirli bir fiyat karşılığında gelir.
Kilit
nokta, en çok tekrar edilen işiniz için en iyi teknolojiyi seçmektir.
Teknoloji, süreçlerinizi optimize edebildiğinde, siz de ROI’nizi artırma
şansınızı yakalayın.
.................................................................................................................................................
Teknoloji seçenekleri
Elektrofotografik çözümler, yıllar önce piyasada kendilerini
ortaya koydu. Dört renkli baskı- ve daha fazlası- istisnadan daha çok kuraldır.
Ve azı çarpıcı zenginlikte baskılar sunar. Toner teknolojisiyse, bazı basın
üreticilerinin bile gıda onay sertifikalarını almasını sağladı.
Bununla birlikte, inkjet teknolojisi
kullanan dijital baskı, göreceli olarak yeni; ancak son dört yılda inanılmaz
bir şekilde gelişti ve yeni heyecan verici imkanlar getirdi. Düz tip çözümler,
boyut, mürekkep türleri ve yüzeylerle sundukları çok yönlülük sayesinde uzun zamandır
popüler..
Tabaka beslemeli ve web baskıları da
portföye eklendi; bu baskı hızları ve mevcut farklı mürekkepler büyük bir
potansiyele sahip.
Smithers-Pira raporu, 2018'deki
ambalaj endüstrisindeki dijital baskının genelde inkjet makineler ile
yapılacağını öngörüyor. [2] Bu da dijital baskının doğası gereği ambalajlama
malzemeleri basarken karşılaşılan değişikliklere mükemmel bir şekilde uyum
sağlamasından kaynaklanıyor. Kısa süreli işlere artan talep, pazarlamacılar ve
markaların dijital yaklaşıma daha fazla ilgi duymaları ve web'den ambalaj
portallarına geçişin artması, teknoloji için doğru zamanın geldiğinin açık
göstergeleri.
Toner ve inkjet teknolojileri,
konvansiyonel yaklaşımı barındırıyor- yani aynı kopyanın birden fazlasının
üretilmesi. Bununla birlikte, çeşitliliği kolaylaştıran faktör dijital yaklaşım.
Matbaacıların bundan fayda sağlaması
için bazı güncellemelerin yapılması gerekiyor.
Dijital rota
Verilerin toplanması ve düzenlenmesi,
başarılı dijital baskı için elzemdir. Ascend2 veri odaklı pazarlama araştırması
yaptığında, katılımcıların %70'i "müşteri deneyimini kişiselleştirme"
nin en önemli öncelik olduğunu belirttiler. [3]
Bireyler hakkındaki verilerin-
tercihleri, beğenmeyenler ve satın alma geçmişi gibi - toplanması,
pazarlamacıların gerçekleri ve rakamları temel alarak tüketici davranışlarını
analiz etmelerini sağlar. Ve bu verileri organize ettiğinizde, pazarlamacılar
üretim süreçlerini hızlandırıp otomatik hale getirerek daha kişisel bir
yaklaşım geliştirebilirler.
1. Koleksiyon
Ambalajın kendisi veri toplamanın ana
kaynağıdır. Ne, nerede, nasıl satılır? Bu bilgileri herhangi bir lojistik
zinciri sağlayabilir. Akıllı pazarlamacılar, veri toplama özelliğine sahip bir
web sitesine yönelik harekete akıllı bağlantılar veya QR kodlarıyla, verileri
yakalamak için harekete geçiyorlar.
2. Organizasyon
Dijital Varlık Yönetimi (DVY) çözümleri,
Ürün Bilgileri Yönetimi (ÜBY) sistemleri ve özel hazırlanmış veri tabanları
gibi, dijital varlıkları takip etme,verileri depolamak ve işlemek için çeşitli seçenekler
mevcuttur.
3. Gelişim
Bütün bu
verilerin merkezileştirilmesi ve analizi- 'gerçeğin tek kaynağı' - yaratıcı
ekiplere hedefli bir pazarlama kampanyası oluşturmak için ihtiyaç duydukları
bilgileri verir. Verileri kullanma ve içeriği çeşitli demografik, coğrafi veya
bireysel niteliklere göre uyarlama, herhangi bir baskı tercihini
karşılayabilecek çevrimiçi düzenleme ve sayısal baskı çözümleri sayesinde
mümkündür.
CHILI
yayıncısı gibi bir çözüm, son kullanıcıların ambalajlama belgesi
oluşturmalarına izin verir. Bu çözümlerin mevcut iş akışları ile bütünleşme
kolaylığı ve veri odaklı çözümlerle sundukları bağlantı imkânları son derece etkileyicidir.
Örneğin
aşağıda üç ambalaj boyutu gösterilmektedir: küçük, orta ve büyük. Boyutlar
farklı sürümlerde de bulunmaktadır. Küçük boyutun üç, orta boyutun dört, büyük
boyutun üç farklı sürümü mevcuttur. Geleneksel bir ortamda, her lezzet ve boyut
için bir dosya yapılır- sonuçta on farklı dosya elde edilir.
Konvansiyonel baskı
3 boyut
3
versiyon
10
döküman
Online düzenleme
3 boyut
3 sürüm
3 şablon
Renk,
ürün adı, ürün görüntüsü veya kalori daha sonra şablondaki değişkenlerle
kolayca değiştirilebilir.
Bu
değişkenler farklı şekillerde kullanılabilir:
·
Manuel olarak, spesifikasyonları ürün
şablonunun üzerine uygulayarak.
• Otomatik olarak çevrimiçi bir editörü bir DVY
veya bir ÜBY çözümü ile bütünleştirerek. İçerik ve kurallar iş akışında tanımlanır.
İkinci çalışma
şekli büyük bir potansiyel sunmaktadır. Bu teknik incelemenin konusu olmamasına
rağmen hızlı bir özetle gözden geçirmekte fayda var..
Yararları
Gerçek WYSIWYG –
3D doküman öngösterimi
Tarayıcı
operatif- yükleme / satın alma / eklenti yazılımı gerekmez
Bölümler arası iş
birliği
Kullanıcı
deneyimi uyarlanmış arabirim ve haklar
İzlenebilirliği
değiştirebilme
Veri
odaklı çözüm bağlantısı (tek doğruluk kaynağı)
………………………………………………………………..
Yatırım
Getirisi
Minimum insan hatası riski
Tasarımda daha kolay değişiklik yapabilme imkanı
Daha hızlı onay döngüsü
Bakılacak toplam dosya sayısındaki azalma
Dosya yönetiminde daha düşük maliyetler
………………………………………………………………………..
Sonuç
Pazarlamaya daha
hızlı başlama
Pazardaki
değişikliklere hızlı tepki verebilme
2. Ayrıştırıcılar
Sürecin
bu noktasında buzdağının ucunda olsak da pazarlamacıların çeşitlenmesini
sağlayacak seçenekler görüyoruz.
Daha yüksek bir standartlaşma düzeyi, tasarımın daha az kişisel
olması ve aynı paket için birden fazla kopya üretilebilmesi anlamına
gelmektedir. Daha yüksek bir değişkenlik düzeyi ise, daha az standardizasyon
sağlar ve eşsiz bir kopya alma imkanlarını anında arttırır.
Farklılıklar,
özdeş kopya miktarı ile birlikte belirli bir değişkenlik ve standardizasyon
seviyesiyle ilgilidir. Tasarım bireyselleştikçe esneklik artar.
Açıkça
görüleceği üzere, grafik kârlılıkla ilgili değildir . Özgünleşmeyi seçerken,
karlı hale getirmek için bazı standartlaştırmalar gereklidir- örneğin standart
boyutlar, bu nedenle sadece baskı özgündür.
2.1 Bölgeselleşme
Nedir– Ambalaj üzerindeki parçalar
bölgeden bölgeye farklılık gösterir.
Ne zaman en değerlidir? Temelde farklı
dillerde ambalaj geliştirirken.
Burada önemli bir husus mevzuattır: farklı bölgelerde farklı
kurallar geçerlidir. Bu, yalnızca hangi bileşen listesinin pakette
görüntülendiği ile sınırlı değildir, aynı zamanda ambalaj üzerinde hangi
dillerin kullanılması gerektiğini de içerir. Dünyanın farklı yerlerinde bulunan
elektronik cihazlar için farklı standartlar geçerlidir- Avrupa için CE, Kuzey
Amerika için CSA / UL. Kimyasal ve ilaç endüstrisi muhtemelen en kapsamlı ve bu
nedenle en zor örneklerdir. Veritabanı varlıklarını bir webden-pakete çözümü
ile birleştirmek insan hatalarını azaltmak ve onay döngülerini kısaltmak için ideal
bir yöntemdir. Daha sonra, tüm hukuki bilgiler, paketleme belgesini güncelleyen
ve değişikliklerin uygulanmasından sonra otomatik olarak bir onay sürecini
başlatan ve izleyen bir veritabanında saklanır.
![]() |
| Aynı tasarım, aynı kalıp kesimi, aynı ürün, çevrilmiş bilgi. |
Bununla
birlikte, bölgeselleşmenin kutudaki yasal bilgileri göstermenin ötesine geçmesi
de mümkündür. Örneğin, bir logoyu bölgeselleştirebilirsiniz. Veya rakipler
çeşitli piyasalarda farklılık gösterebileceğinden, belirli bir bölgeye daha
uygun bir ürün bildirimi kullanabilirsiniz Ambalajın renginin daha belirgin
olması için değiştirilmesi (veya daha iyi karışımının yapılması) uygulanabilir
bir strateji olabilir.
2.2. Özelleştirme
Nedir– Çeşitli değişiklikler.
Özelleştirme sayesinde çeşitli uygulama imkanları vardır.
Özelleştirme, geçici bir kampanya için standart bir tasarıma eklenen mevsimlik
veya promosyon unsurlarını veya sınırlı bir baskı için değiştirilen renkleri
içerebilir. Bir webden-pakete ortamında, bu işlem manuel olarak yapılabilir.
Özelleştirme, bir ürünün farklı tat veya modellerde ambalajlandığı
anlamına da gelebilir. Tasarım şablonu aynıdır, ancak ürün bilgileri- ad,
lezzet, renk vs- buna göre değiştirilmiştir. Örneğin, bir saç kurutma makinesi
farklı renklerde mevcut olarak gösterilebilir. Ya da bir paket tasarım teması
çeşitli et ürünlerinde kullanılabilir. Bir web-den-pakete çözümü çevrimiçi bir
editör kullanarak yapmak, belirli öğelerin yalnızca birinin güncellenmesini gerektirir
ve tamamen yeni bir belge yaratmayı gerektirmez (3. Geliştirme bölümünde
açıklanan Withworths örneğine bakın.).
![]() |
| Aynı kalıp kesimi, aynı ürün bilgisi, spor başına uyarlanmış tasarım. |
Ne zaman en değerlidir?
Ambalaj
boyutuna / kalıpta kesime dayalı belgeleri standartlaştırmak istediğinizde.
Veya piyasadaki trendlere hızlı tepki vermek istediğinizde. Pazarlamacıların
zaman ve / veya mevsimsel promosyonları içeren kampanyalar başlatmalarını
sağlar.
2.3. Bireyselleştirme
Nedir – eşsiz bir
müşteri deneyimi. Bireyselleştirme sadece kişiselleştirmeden çok daha fazlasını
kapsar. Kişiselleştirme, çoğu insanın tek bir kişinin adını ve adresini bir
belgeye eklemeyle ilişkilendirdiği, biraz fazla kullanılmış bir terimdir.
Bireyselleştirme ise daha geniştir- belgeyi bir kişiye özgü yapmakla ilgilidir.
Bu, ad ve adresin yanı sıra resim, şekil ve renk içerebilir. Bir paketin tamamı
bir kişiye uyarlanabilir: ad, adres, favori renk, en iyi yanıt biçimi ve tercih
edilen yazı tipi.
Benden
tavsiye– Kârlılık ihmal edilmemelidir. Uygulamaya bağlı olarak bazı
standardizasyon gereklidir.
Ne zaman en
değerlidir?
Kuşkusuz bu yaklaşım, en üst düzeyde müşteri deneyimi sağlar. Sadece
paketleme tasarımına değil aynı zamanda ambalajla birlikte gönderilen teminat
ve promosyon malzemesine de uygulanabilir. Varsayımsal bir örnek, powerslim.be
gibi bir kilo kaybı programına katılan birisidir. Bu program, yeme
alışkanlıklarınızı değiştirmenize yardımcı olan bir kişisel antrenör içerir.
Tavsiyeleri, kilo kaybı besin maddelerinin satışını ve tarifleri
paylaşmayı gerektirir. Hedef sadece kilo vermek değil, aynı zamanda hedef
kiloyu korumaktır. Buradaki temel unsur, müşterinin bilinmesi, programdaki
ilerlemenin bilinmesi ve daha da önemlisi, müşterinin sipariş verme şekli
bilinmesidir. Ambalaj, bu müşteriye özel olarak uyarlanabilir. Her sevkiyat
kişisel bir not ya da başka bir tarif önerisi içerebilir: "Sizin pastırma
aromalı ürünleri tercih ettiğinizi fark ettik. İşte, ilk on tarifimiz." Hedefe
ulaşıldığında, bu sefer özel bir birleştirme programı ile tekrar
ulaşabilirsiniz.
![]() |
| Aynı kalıp kesimi, aynı ürün bilgisi, özel renk, resim ve isim. |
Geliştirme eğiliminde olanların sonuçları iki katdır:
Merkezileştirme
Tüm
dijital pazarlama belgeleri tek bir merkezi yerde saklanır. Her bir dosyanın
meta verileri, pazarlamacıların içeriği en üst düzeyde kullanmalarına yardımcı
olur
Optimizasyon
Pazarlamacılar,
tüm bu dijital malzemeyi ve içeriği en iyi şekilde kullanabilir. Varlıklar ve
veritabanı uyumlu hale getirildiğinde, üretim ekibi tüketicilerin seveceği bir marka üretme imkanına
sahiptir. Ancak unutmayın: bu türden düzenlemelerin herhangi birinin bir
ambalaj üretim ortamında uygulanması (tasarım/sipariş, üretim, teslimat) bazı
değişiklikler gerektirecektir.
3. Pazarlamak, pazarlamak
Artık
birçok farklılaştırma aracı olduğunu biliyoruz. Ancak daha önce de belirtildiği
gibi, bazıları hala herkesin teknolojiye ulaşamayacağına inanıyor. Oysa ki aşağıdaki örnekler bize farklı bir
gerçeği gösteriyor:
3.1. Coca-Cola şişe-paylaş kampanyası
Tanım: Coca-Cola şişe etiketinin özelleştirilmesi.
Büyük isimler genel isimlerle birlikte özelleştirme kategorisine
girer, web sitesi aracılığıyla siparişler bireyselleştirme altına girer.
3.2. Vedett
Tanım: bira şişesi etiketinin kişiselleştirilmesi.
Etiketleme, her katılımcının Twitter avatarına uyarlanıyor. https://twitter.com/PDM9/status/378225837646290945

3.3. Twix-Raider
Tanım: (Twix vs. Raider) Twix isminin Hollanda'daki eski ismi 'Raider'e
yavaş yavaş geri dönüşü
3.4. Walkers
Tanım: Özel ve sınırlı, yılın son kampanyası. Walkers web sitesinden,
favori cips paketine basılmak üzere kişisel
bir mesaj gönderilebilir.
3.5. Heinz Soup, Nutella, Marmite, The Famous Grouse, Firefly
Tanım: Talep üzerine kişiselleştirilmiş bir etiket oluşturma.
3.6. Ola
Tanım: Ünlü marka farklı ülkelerde farklı bir marka adı altında dondurma
satıyor ancak grafik unsurlar tutarlı.
4. Tipik bir örnek
Coca-Cola'nın
yaptıklarını kimsenin yapamayacağını söylediğimizde, kimseyi kastediyoruz. Önde
gelen bazı şirketler aşağıdadır:
Folded
Color- Hediyeniz ortalama alkollü içecekten biraz daha büyük.
Endişelenmeyin,
paketinizi özel olarak hazırlatın. Mükemmel bir kişisel uyum. http://www.foldedcolor.com/customsizes/straight-tuck-end.html/
Raja – herkes
standart bir karton paketi gönderebilir.
Kişiselleştirilmiş
bir kurdeleyle herkesten farklı olmak mümkün. Müşteri kutuyu tekrar
kullanabilir (çevre dostu), ancak gönderildikten hemen sonra kimin gönderdiğini
bilecektir. http://www.raja.fr/adhesifs-cerclage-collage/adhesifs-personnalisables/adhesifs-personnalises_C159510.html
Esko – Webcenter,
bir ambalaj yönetimi çözümüdür. Özellikler ve uygulamadan tasarım ve içerik
yönetimine kadar tüm karmaşıklıkları yönetmenize olanak tanır. Bu yönetim
çözümü, tüm ambalaj varlıklarınızı sınıflandırmayı ve organize etmeyi
kolaylaştırır. https://www.esko.com/en/products/overview/webcenter/overview/
Galilée – Her
şey seçtiğiniz ortakla ilgilidir. Hayat boyunca ve kesinlikle iş için geçerlidir.
Galilée, DALIM Software ve CHILI ortaklığının bir gıda perakendecisinin müşteri
yaklaşımını sonsuza dek nasıl değiştirdiğini görün. http://www.chili-publish.com/spicystars/galilee
Beercompany
– Size kendi biralarımızı tattıracağız. Aşağıdaki bağlantıyı tıklayın ve
"henüz oturum açılmamış"ı seçin. Verilerinizi girdikten sonra bir
onay alacaksınız. Bir kez onaylandıktan sonra şablonla oynayabilirsiniz.
Yanınızda grafik tasarımcıya ihtiyaç duymadan online düzenlemenin keyfini çıkarın.
http://beercompany.thebigspicy.eu > (henüz oturum açılmamış"ı seçin)
5. Sonuç
Dijital
paketleme ve uygulama çözümleri artık çok daha yaygın. Ambalaj artık değişmez değil;
iş akışına entegre ettiği çözümler kadar duyarlı ve çevik.
Dijital teknolojiye
yatırım yapılmalıdır. Çok kullanılan bir ifade olabilir ama yenilikçilik
önemlidir. Teknoloji kullanımının neden ambalajla
sınırlandırılması gerekiyor? Paketleme özünde, bir ürünü nakliye sırasında veya
müşterinin kapısına kadar koruyarak, varış noktasına (yalnızca fiziksel olarak
veya birisini satın almaya ikna ederek) nakletmenin bir yoludur.
Dijital
pazarlamacılara gelince, müşteri bilgilerini iyi kullanma zamanı geldi.
Kolaylıkla temin edilebilen teknolojinin avantajlarından yararlanın. Teknolojiyi
tanıyan ama pazarlama konusunda bir şey yapmamış olan ambalaj uzmanları için bu
tanıtım sayfasının faydalı olacağını
umuyoruz.
Kaynakça
[1] Stora Enso Packaging Solutions, 2016,
Viewpoint. Retail Packaging: 2016 and beyond., p. 2. http://assets.storaenso.com/se/renewablepackaging/Documents/Viewpoint_Retail%20
Packaging_English_low%20res.pdf .
[2] Smithers-Pira, 2015, The Future of
Digital Print for Packaging to 2020. http://www.smitherspira.com/industry-market-reports/printing/digital/the-future-of-digital-print-for-packaging-to-2020
[3] Ascend2, Leading Marketing Solutions
Providers, 2015, Data-Driven Marketing, Research Summary Report. http://ascend2.com/home/wp-co
ntent/uploads/Data-Driven-Marketing-Summary- Report-141113.pdf











Yorumlar
Yorum Gönder